måndag 24 maj 2010

Ägglossning och Bim

Jag är mitt uppe i en flytt därför har jag varit lite "off". Jag har haft ÄL på den 10-12 dagen de 2 senaste månaderna enligt alla tester och trodde det skulle vara samma sak den här månaden, började testa den 12:e. (Hade första blödningsdagen den 6:e så lite tidigt men). Jag hade bara 7 st äl-tester så dem gick åt följande dagarna förutom den 14:e, då vi gjorde annat så glömde av det. Den 18:e fick jag ett ganska starkt streck, starkare än tidigare dagar men inte fullt lika starkt som kontrollstrecket men antar att ÄL var på G då inom de närmsta dagarna. Den 19:e tror jag att jag borde haft äl i såfall så räknar utifrån det nu. Jag hade inga fler Äl-tester efter den 18:e så kunde aldrig se om jag verkligen hade ÄL den 19:e men gissar på det. Jag har dock inte haft några Äl-flytningar som jag märkt av nån gång under den här månaden så kanske har Äl hoppat över helt eller varit "annorlunda" denna månad. Hmm, vi har "myst" varje dag förutom den 20:e för då somnade jag kort efter att dottern somnat. TRÖTT i all flytt och skola och allt på en gång!! Haha
Idag mår jag illa, och det molar ibland i tjejmagen (bara litegrann) och så känner jag mig lite skakis, ungefär som när man inte ätit (när man har lågt blodsocker, kanske har jag det eller så äre nåt annat). Det är på TOK för tidigt att se en graviditet på ett test såhär tidigt men har ändå gjort några ;-O. Jag ska börja testa på RIKTIGT den 27:e. Får jag inte en tillstymmelse till streck den från den 27:e så kommer jag blo besviken.. Innan det antar jag att det är för tidigt. Hmm.. Har bim den 1 eller 2 Maj men inte säker. När jag är gravid brukar det synas ungefär 6 dagar innan bim, har alltid varit en höghormonare men det kan ju förstås vara olika men jag tror att om allt stämmer om jag skulle vara befruktad denna månad så kommer det synas tidigt denna gång med. Men stickorna räcker ju till en dag innan bim och syns det inte då antar jag att det inte är nåt eller att det är "något fel" igen som de två sista månaderna när jag fått svaga vid bim och fått tidigt missfall. Hoppas jag SLIPPER det denna månad. Men hoppar mensen över köper jag förstås ett nytt gravtest och väntar några dagar ytterligare med. Men åååh vad jag vill vara gravid nu och ååh vad jag hoppas och längtar!!! haha men jag tror inte det är nåt.. som alltid! ^^,


Ojj va mkt jag skrev men har junte kunnat följt bloggen under den här veckan så nu får jag skriva och berätta lite för er hur det går..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar