fredag 2 april 2010

Min konstiga ÄL kom tok-tidigt, hur räkna ? :)

Hjälp mig att räkna?! :D Visst stämmer detta..


Jag är på ÄL+10 idag och BIM- 6/7 ungefär. (en del kan tycka det är konsigt)
Jag har koll på min mens och ÄL.
Jag brukar ha runt 30 dagars cykel i vanliga fall MEN sista mensen kom några dagar tidigare än den "borde" göra. Den kom den 12: e Mars men hade förväntat den runt den 15:e. Jag hade 27 dagar i senaste menstruationscykel.


Ägglossning den 23:e, alltså så tidigt som på dag 11/12 i cykeln. Det vet jag då jag körde med digitala äl-test. Glada gubbar den 22:a och den 23:e Mars. Trodde jag skulle ha äl ungefär på femtonde eller sextonde dagen men så blev det EJ.
Så jag vet alltså när jag hade Ägglossning EXAKT och det är ungefär 10 dagar sen idag. Alltå är jag visste på ÄL+10.
Mensen borde jag ha runt den 8:e April om man räknar med 27 dagars cykel som förra. Alltså borde jag då vara på BIM-7 eller -6 idag! :D


Negativa test dock. Testar med extra känsliga som känner av redan vid 10mUL eller var det heter..

Tyvärr blir et troligtvis ingen julebebbe, men får fortsätta försöka helt enkelt. Känner mig PRECIS som vanligt och inga "symptom" heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar