söndag 11 april 2010

Tidigt missfall





Japps, då har man (tyvärr) varit med om det också!

Fick den 8 April (på min dotters födelsedag) ett mycket tidigt missfall.
Eter 8 positiva, men svaga gravtest, som först blev liiite starkare blev dagen efter ännu svagare och till sist negativa. Jag misstänkte redan på kvällen när jag gjort två stycken att det var nåt på G. Jag förstod att det skulle bli MF. Efter att ha gjort två stycken till test och de inte visade sig vara nå starkare utan tvärtom svagare än tidigare och molvärk i sambadn med det fattade jag vad som komma skulle. På morgonen efter att ha sovit ut litegrann gjorde jag ytterligare ett test för att checka, och ja det var nstintill helt negativt. Man kunde eventuellt se en ljus ljus strimma om man kollade väldigt noga, och i samma ögonblick började jag inse vad som var på väg. Såg även till min förvåning blodbrun fläck i trosorna (ursäkta detaljerna) men så var det i alla fall. Och sen började det.. blod som vid mens ungefär i samma mängd. Andra dagen kom det ännu mer, men inte jättemycket och jag fick en tid hos vårdcentralen ett par dagar senare och gjorde ett tvär-negativt graviditetstest. Har nu blött ut det mesta och är bara lite kvar nu. Det var ju ett sånt tidigt missfall så det var inte så mycket som fanns där inne. Är idag på 4:e blödningsdagen men det börjar avta. Jag känner mig totalt lurad på min lycka. Vi blev ledsna man vi tänker inte ge oss. Har redan beställt hem nya ägglossningstester och denna gång hoppas vi det blir ett friskt embryo och inte nåt fel på det och att det fäster som det ska. Vi var så lyckliga, skulle blitt en julebebis. Decmeber som vi ville, men sånt kan man förstås inte styra över. Är ändå glad att min kropp fungerar som den ska och stöter ut det som inte ska vara. Ett ofrisk foster som säkerligen aldrig klarat sig ändå. Glad att min kropp upptäcker sånt i tid men är väldigt orolig för att det ska hända igen och än värre om det hinner gå längre. Hoppas jag sliper vara med om det!! Man tänker annorlunda nu, det är inte så lätt som man tror. Och varje barn är ett mirakel såklart! Men man trodde aldrig detta skulle hända en själv. Har ju tyvärr hört att det verkar vanligt att få ungefär 2 missfall efter varandra, och att få missfall över huvud taget var vanligare än jag trodde. Hoppas inget är fel på mig. Det är sånt som går i tankarna men det tror och hoppas jag inte. Får se om ägglossningen kommer i gång som den ska nu igen. Det kan dröja ca 10-14 dagar om vi har tur! :) Har ju också hört att många blivit lättare gravida efter missfall för att kroppen då är inställd på en graviditet. Bara att hålla tummarna, snart borde det ändå vara vår tur!!! Sååå mycket vi HOPPAS nu!!!


Håll tummarna för oss ! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar